Sposobów na promocję przedsiębiorstwa jest wiele – istotne jest to, aby kampanię reklamową przeprowadzić w sposób profesjonalny. Ważne jest, aby została ona zaplanowana z troską o szczegóły. Jednym ze sprawdzonych sposobów na pozyskanie nowych klientów jest marketing mobilny w sieci T-Mobile. Opiera się ona na wysyłaniu wiadomości SMS MMS starannie wyselekcjonowanym użytkownikom. Należy podkreślić, że grupa docelowa nie jest przypadkowa. Doświadczeni eksperci z branży mobile marketing dopasowują odbiorców do opracowanej strategii promocyjnej. Duże znaczenie ma tutaj geolokalizacja, czyli aktualne położenie potencjalnego klienta. Wystarczy krótka informacja, aby skłonić go do odwiedzenia sklepu, restauracji czy też salonu kosmetycznego. Personalizacja treści działa na korzyść marki. SMS-y i MMS-y marketingowe nie mogą być natrętne, gdyż zostaną uznane za SPAM.
Jak działa mobilny marketing?
Mobilny marketing zapewnia ogrom możliwości – dzięki niemu można dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Istnieje duża szansa na to, że zdecydują się skorzystać z proponowanych usług lub produktów. Smartfon stał się potężnym narzędziem marketingowy. Niemal wszyscy posiadają przy sobie telefon. Ponadto, z urządzenia korzysta się minimum kilka razy dziennie, co zmniejsza ryzyko przeoczenia wiadomości ofertowej. Niezaprzeczalnym plusem jest możliwość wyboru grupy docelowej. Ma to szczególne znaczenie dla osób działających na rynku lokalnym – nie ma sensu promować się wśród użytkowników z Gdańska, jeśli obiekt znajduje się w Beskidach. Podczas planowania strategii marketingowej SMS oraz MMS w sieci T-Mobile uwzględnia się również szereg innych czynników, które są kluczowe z punktu widzenia marki (np. zainteresowania, hobby, posiadany model smartfona). Fachowcy, którzy specjalizują się w omawianej formie promocji zajmują się pozyskiwaniem prywatnych danych.
Czy warto zdecydować się na marketing SMS MMS?
Marketing mobilny zapewnia wiele korzyści. Przede wszystkim wyróżnia się on wysokim poziomem skuteczności. Można mieć pewność, że przesłane treści zostaną odebrane przez użytkownika. Zupełnie inaczej jest w przypadku e-mail marketingu, którego efektywność sukcesywnie spada. Zaletą jest również to, że relatywnie łatwo jest dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli osób realnie zainteresowanych ofertą. Na korzyść promowanego przedsiębiorstwa działa szeroka skala reklamy. Zasięg zależy wyłącznie od posiadanego budżetu. Każde zlecenie traktowane jest w sposób indywidualny. Wymagane jest ustalenie celów, opracowanie treści marketingowych oraz dopasowanie grupy docelowej. Konieczne jest również monitorowanie efektów oraz przygotowanie raportów obrazujących skuteczność podjętych działach. Mobile marketing w sieci T-Mobile nie jest zarezerwowany wyłącznie dla tych, którzy posiadają ogromny budżet na reklamę! Z opisywanej usługi chętnie korzystają początkujące marki, którym trudno jest przetrwać w gąszczu konkurencji.
Czym jest geotargowanie demograficzne?
Marketing mobilny wymaga opracowania strategii. Geotargowanie demograficzne polega na wybraniu użytkowników ze względu na lokalizację. Wiadomość SMS lub MMS może zostać przesłana tym, którzy znajdują się w pobliżu wybranego punktu (np. galerii handlowej, restauracji, parki rozrywki, zakładu fryzjerskiego, gabinetu stomatologicznego). Omawiany sposób promocji składnia do podejmowania zarówno przemyślanych, jak i spontanicznych decyzji. Nie można wykluczyć, że ktoś zdecyduje się skorzystać z oferty dzięki atrakcyjnym treściom promocyjnym, które zostały przesłane w odpowiednim momencie. Bez trudu można poznać aktualną lokalizację odbiorcy. Wynika to z faktu, że ogromna część posiadaczy smartfonów korzysta z geolokalizacji, która zapewnia oczekiwany poziom dokładności. Zmniejsza to ryzyko wystąpienia pomyłek. Geotargowanie demograficzne to nie wszystko – dobrze jest również uwzględnić pozostałe czynniki, które mogą wpłynąć na sukces.
Geotargowanie jakościowe – na czym polega?
Geotargowanie demograficzne interesuje przede wszystkim przedsiębiorstwa działające stacjonarnie. Nie oznacza to jednak tego, że mobilny marketing nie jest odpowiedni dla firm z m.in. branży e-commerce. Dzięki geotargowaniu jakościowemu można podzielić użytkowników sieci T-Mobile ze względu na m.in. wiek, płeć, zainteresowania, wykorzystywane aplikacje, model smartfona, wysokość abonamentu, najczęściej odwiedzane strony www, a także wiele innych. Pozyskane dane pozwalają wyciągnąć wnioski na temat, czy dana osoba może być zainteresowana promowanymi usługami lub produktami. Wiadomości SMS lub MMS zawierające reklamę przedsiębiorstwa nigdy nie są wysyłane przypadkowo. Należy zaznaczyć, że tutaj liczy się jakość, a nie ilość. Masowe przesyłanie reklam negatywnie wpływa na wizerunek marki – przynosi skutki odwrotne do zamierzonych. Spamowanie ofertą sprawi, że filtry antyreklamowe wyrzucą wiadomości z głównej skrzynki odbiorczej. Takie działanie jest kompletnie bezcelowe. Rozsądniej skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy posiadają niezbędne doświadczenie.