Odpowiednio zorganizowane biuro prasowe stanowi jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa – działania podejmowane przez biuro prasowe ułatwiają prowadzenie świadomego biznesu, znacznie zwiększając szanse na sukces. Continue reading „Czym jest i jak prowadzić biuro prasowe?”
Kategoria: Rodzaje marketingu
Rodzaje marketingu wpływające na sukcesy przedsiębiorstw. Odpowiednie ich wdrożenie i wykorzystanie w firmie sprzyja zwiększeniu sprzedaży, korzystnie wpływa na budowanie wartości przedsiębiorstwa, a także na świadomość marki.
Żyjemy w dynamicznie rozwijającym się świecie. Na naszych oczach dokonują się zmiany na wielu płaszczyznach. Zmienia się również sposób prowadzenia przedsiębiorstw. Obecnie to Internet przejął rolę targowisk i często jest jedyną drogą dotarcia do potencjalnego klienta. Dlatego coraz bardziej istotnym elementem wspierającym sprzedaż usług czy produktów jest właśnie marketing internetowy.
Firma, która efektywnie pokłada w niego środki, może szybko stać się liderem na tle konkurencji. Istnieją różne rodzaje marketingu internetowego. Takim podstawowym, od którego zaczynamy swoją obecność w sieci, jest założenie strony WWW. Stanowi ona wizytówkę naszej firmy, więc powinniśmy dobrze o nią zadbać. Ważne zatem aby dodać istotne elementy, takie jak na przykład nagłówek mówiący o działalności przedsiębiorstwa, właściwy content, doświadczenie i portfolio czy formularz kontaktowy. Strona to miejsce, do którego kierujemy internautę poprzez różne rodzaje reklam. Przyczynią się one do skutecznej promocji prowadzonego biznesu.
Na formy marketingu składają się między innymi reklama banerowa i pay per click służące do przekierowania na stronę www reklamodawcy. W przypadku tego drugiego rodzaju zleceniodawca płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu. Licząca firma sprawdzając rodzaje marketingu internetowego na pewno zainteresuje się czymś takim jak SEO, czyli optymalizacją i pozycjonowaniem stron. Jest to proces polegający na zwiększeniu widoczności i ruchu z wyników wyszukiwania. Dzięki niemu, nasza strona osiągnie najlepszą pozycję w bezpłatnych wynikach w wyszukiwarce dla wybranych fraz i słów kluczowych. W ten sposób zwiększy się popularność witryny, przez co zauważymy napływ nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. By to zrobić używa się różnych narzędzi, jak dostosowanie kodu witryny do słów kluczowych czy opracowywanie unikalnych treści.
Dostosowując tymi sposobami stronę zawsze musimy pamiętać, że wyszukiwarka wyniesie najwyżej stronę, która najlepiej będzie odpowiadać na zapytanie użytkownika. Oprócz SEO rozwijane są coraz to nowe formy marketingu, które pomogą efektywnie promować swoją działalność on-line. Warto dlatego na bieżąco śledzić wprowadzane nowe rozwiązania, by potem wdrożyć je również i u nas.
Czym jest dom mediowy i czym się zajmuje?
W obecnym świecie wiele firm korzysta z domu mediowego. Okazuje się, że wciąż sporo ludzi nie wie, czym on jest oraz czym się zajmuje. Tego typu przedsiębiorstwa są coraz popularniejsze w naszym kraju. Warto dowiedzieć się, czym jest dom mediowy. Continue reading „Czym jest dom mediowy i czym się zajmuje?”
Pozycjonowanie organiczne – czym jest i ile kosztuje?
Pozycjonowanie organiczne strony jest to proces poprawiania widoczności witryny lub strony internetowej w rankingach wyszukiwarek dla określonych słów kluczowych lub fraz. Odbywa się to za pomocą różnych środków, takich jak:
Continue reading „Pozycjonowanie organiczne – czym jest i ile kosztuje?”
Na czym polega social selling?
W ostatnim czasie media społecznościowe stają się prawdziwą potęgą. Praktycznie każda osoba, która na co dzień korzysta z internetu posiada profil w mediach społecznościowych. Jest to bardzo przydatne narzędzie, ponieważ dzięki temu możemy być w stałym kontakcie z naszymi znajomymi oraz rodziną, a także poznawać nowe osoby. Jednak nie możemy zapominać o tym, że dzięki takiemu profilowi jesteśmy także na bieżąco z innymi nowościami. Bardzo często wiele przedsiębiorstw decyduje się na założenie swojego własnego profilu na takim portalu. Jakie to ma zalety? Continue reading „Na czym polega social selling?”
Czy warto współpracować z agencją PR?
Budowanie wizerunku to bardzo ważne zadanie dla zarządu firmy. Wielu właścicieli nie zdaje sobie jednak sprawy, jak kluczową rolę odgrywa Public Relations i często myli te działania z marketingiem. Tymczasem dobry wizerunek to także większe zaufanie przekładające się na wzrost sprzedaży. Czym jest PR i czy warto rozpocząć współprace z agencją PR? Continue reading „Czy warto współpracować z agencją PR?”
Istota Public Relations w dzisiejszych czasach
Współczesny świat nieprzerwanie się rozwija oraz umożliwia ludziom coraz to nowsze rozwiązania w każdej dziedzinie życia. Dlatego też, pragnąc się dostosować do obecnych realiów, ludzie dążą do nabywania coraz to nowszych umiejętności. Każdy człowiek z pewnością zdaje sobie sprawę z istnienia wszechobecnych kanałów komunikacyjnych. Zjawisko, jakim jest komunikacja, jest niezwykle istotne ze względu na prawidłowe funkcjonowanie jednostek czy też firm. Continue reading „Istota Public Relations w dzisiejszych czasach”
Buzz marketing – szeptana strategia marketingowa
Czy spotkałeś kiedyś osobę, która na przyjęciu, imprezie lub na przystanku autobusowym, entuzjastycznie wypowiadała się o produkcie lub usłudze?
W takim razie istnieje duża szansa, że spotkałeś szeptacza, który jest zatrudniany przez firmy do zwiększania świadomości niektórych produktów wśród potencjalnych klientów.
Co to jest marketing szeptany? Na czym polega ta strategia marketingowa i jakie są jej wady i zalety? Continue reading „Buzz marketing – szeptana strategia marketingowa”
Lokowanie produktu – ludzka twarz reklamy
Dlaczego wybieramy konkretny produkt lub markę? Co o tym decyduje? Własne doświadczenie, wiedza, czy też może coś innego? Continue reading „Lokowanie produktu – ludzka twarz reklamy”
Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?
Sport z założenia niemal w każdej osobie wzbudza pozytywne emocje. Ze względu na to, że jest apolityczny i neutralny, większość osób w mniejszym lub większym stopniu jest z nim związana. Nie trzeba uprawiać konkretnej dyscypliny, by mieć pojęcie o sporcie, bowiem wydarzenia sportowe zawsze wiążą się z dużym rozgłosem i zainteresowaniem. W związku z tym od lat wiele przedsiębiorstw wykorzystuje fakt popularności sportu, by wypromować własną markę. Takie działanie nazywane jest marketingiem sportu. Czym zatem on właściwie jest, w jakim celu się go wykorzystuje i jakie są jego mechanizmy? Continue reading „Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?”
Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych
Reklama online obejmuje pełną gamę metod – jedną z nich jest SEM. Co kryje się pod tym skrótem? Jak wykorzystać kampanie SEM, by pozyskać nowych klientów? Podpowiadamy!
Czym jest kampania SEM?
Wyszukiwarka internetowa jest najczęściej odwiedzanym serwisem online. To tam internauci poszukują dostępnych w sieci informacji. Również może być ona miejscem prowadzenia promocji, by dotrzeć do potencjalnych klientów jeszcze skuteczniej. Continue reading „Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych”