Ponad 3 miliardy ludności na świecie korzysta na codzień z internetu. Czytają w nich informacje, obserwują swoich idoli, szukają informacji, sprawdzają oferty. To potencjalni klienci, a dzięki sieci łatwiej do nich dotrzeć.
Marketing w internecie
Na dynamicznie rozwijający się marketing w internecie przedsiębiorcy nie żałują wydatków. Dobrze rozumieją, że to doskonały kanał do śledzenia poczynań konkurencji, źródło informacji o najnowszych badaniach i trendach, kanał do pozyskania nowych rynków zbytu. Najprostsza, a zarazem najbardziej popularna reklama w internecie to strona internetowa. Będąca swoistą wizytówką firmy przedstawia zwykle wachlarz oferowanych usług oraz najważniejsze informacje o danym przedsiębiorstwie. Jednak na samej stronie, nawet bardzo dobrze pozycjonowanej, zwykle działania marketingowe się nie kończą – wykorzystując fakt, że „95% osób w wieku 18-34 lat jest skłonnych do śledzenia ulubionych marek w mediach społecznościowych”, większość firm z tego narzędzia korzysta. Na Facebook, Twitterze, Instagramie, LinkedIn publikują posty, które pomagają zacieśnić więzy z obecnymi klientami, ocieplić wizerunek dla potencjalnych klientów i pracowników, zbudować rozpoznawalność marki.
Rozpoznawalność marki
Każdy z nas wie, że żółta litera M na czerwonym tle to McDonalds, że łyżwa to znak Nike. Te firmy postawiły na długofalowy skuteczny marketing, który pomógł im zbudować pozytywny wizerunek firmy, zdobyć rozpoznawalność na całym świecie, wyprzedzić konkurencję oraz pozyskać rzesze klientów. Dzisiejsze działania marketingowe w internecie też skupiają się na osiągnięciu tych celów. Dobrze przemyślany plan marketingowy powinien opierać się na następujących etapach:
- określenie strategii i celów kampanii (grupa docelowa, wyniki),
- stworzenie spójnej komunikacyjnie marki (stosowanie wszędzie tej samej kolorystyki, grafiki, layoutów, sloganów),
- mierzenie wyników, pozwoli na skorygowanie prowadzonych działań i zwiększenia unikalności, wartości, wyeliminowanie działań, które nie przynoszą zamierzonych efektów,
- nawiązywanie relacji z internautami – zamieszczane przez nich komentarze i sugestie mogą być dobrą podpowiedzią o preferencjach i oczekiwaniach obecnych i przyszłych klientów.
Bez internetu w dzisiejszych czasach trudno prowadzić działalność. Ci, którzy przed nim długo się bronili, szybko docenili jego znaczenie. Umiejętnie stworzona i zaprezentowana reklama w internecie może być prawdziwą trampoliną dla prowadzonego biznesu – prowadzony w garażu biznes może trafić wprost do nowoczesnych biurowców. Wyprzedzenie coraz większej i prowadzącej agresywne kampanie konkurencji, śledzenie szybkiej zmiany trendów i przewidywanie na tej podstawie działalności przedsiębiorstwa, zapoznawanie się z nowymi technologiami – internet jest naprawdę potężnym narzędziem. To, czy i w jakim stopniu go wykorzystamy, jak bardzo nam pomoże w prowadzeniu biznesu, zależy w dużej mierze od nas samych. Prowadząc działalność, warto szanse, które stwarza, wykorzystać.