Od kiedy sprecyzowano marketing w osobną naukę, z jej własną metodologią, mechanizmami poznawczymi i szeroko rozbudowaną historią, zmieniło się bardzo wiele w praktycznym wykorzystywaniu jej instrumentów. Obserwując sposoby stosowania niektórych narzędzi marketingu trzeba stwierdzić, iż to praktycy rynkowi, czyli przedsiębiorcy, firmy, właściciele brandów, mają najwięcej do powiedzenia o skuteczności stosowania poszczególnych części składowych marketingu, takich jak, np. reklama firmy, marketing bezpośredni i wiele innych. Continue reading „Rola zawieszek zapachowych jako reklama firmy w szerszej kampanii marketingowej”
Kategoria: Gadżety reklamowe
Codziennie dociera do nas ogromna liczba bodźców. Natłok informacji, ofert produktów i usług skutkuje tym, że na większość z nich nie reagujemy w sposób oczekiwany przez konkretnego producenta. Jest ich po prostu za dużo, by obdarzyć każdego z nich atencją. Codzienną walkę o uwagę wygrywają więc ci, którzy wiedzą jak wyróżnić się na tle konkurencji. Pomysłów na osiągnięcie tego celu jest dużo. Starają się ingerować w codzienne życie potencjalnego klienta w wielu jego płaszczyznach.
Przekaz słowny oraz wizualny w formie reklam w telewizji, radiu czy Internecie przestaje być wystarczający. Producenci wracają więc do sposobów, od których marketing zaczął się rozwijać. Ponownie doceniają oni gadżety reklamowe.
W czasach, gdy Internet dopiero raczkował, a konkurencja na rynku stawała się coraz większym zagrożeniem, nierzadko decydowano się na skorzystanie z przedmiotów, które nie są głównym produktem sprzedaży, lecz pośrednio na nią oddziałują. Jedną z bardziej popularnych form są długopisy z logiem firmy. Co ciekawe, mimo upływu czasu gadżety z logo są nadal używane w strategii marketingowej. Jednak nie ogranicza się jedynie do długopisów. Logo umieszcza się na breloczkach, kubkach czy na uniwersalnych monetach używanych do wózków sklepowych.
Często gadżety są pewnego rodzaju uzupełnieniem usługi bądź produktu nabywanego w danej firmie. Mogą stanowić dobro komplementarne, z którym zakupiony produkt będzie lepiej funkcjonować. Poza tym udogodnieniem może pełnić również inne, niekiedy ważniejsze zadanie. Dumnie prezentowane logo firmy będzie przypominać o sobie w momencie każdego użytkowania. Jest to bezpośrednie oddziaływanie podprogowe na budowanie sympatii do danej marki. Dzięki temu to właśnie o tej firmie konsument będzie myśleć częściej niż o innych, konkurencyjnych. Jest to pewnego rodzaju sukces, ponieważ w obecnych czasach przebić się przez zalewającą konsumenta falę bodźców, jest nie lada wyzwaniem. Zapisanie się w podświadomości konsumenta to ważny krok w kierunku zdobycia lojalnego klienta.