Pozycjonowanie organiczne strony jest to proces poprawiania widoczności witryny lub strony internetowej w rankingach wyszukiwarek dla określonych słów kluczowych lub fraz. Odbywa się to za pomocą różnych środków, takich jak:
- wykorzystanie metadanych, w tym meta tagów tytułu oraz opisu, nagłówków i struktury adresów URL,
- strategie marketingu w wyszukiwarkach i strategie content marketingu,
- badanie słów kluczowych i strategiczne rozmieszczenie słów kluczowych w treści witryny.
Pozycjonowanie organiczne co to?
SEO przeszło długą drogę od swoich początków jako „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek”. Z biegiem czasu przekształcił się w to, czym jest teraz — dobrze rozwinięty proces wykorzystywany zarówno przez właścicieli witryn internetowych, jak i marketerów treści w celu poprawy ich obecności w Internecie.
Organiczne pozycjonowanie stron znane jest od lat, ale zyskało coraz większą uwagę, ponieważ poprawiła się jakość wyników organicznych oraz możliwość zwiększenia potencjalnego ruchu w witrynie. Jest to ważna część marketingu internetowego, ponieważ może zwiększyć ruch, przychody i świadomość marki.
Branża SEO stale się rozwija i zmienia, dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami.
W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, który często jest drogi i nieefektywny, organiczne pozycjonowanie stron automatyzuje proces tworzenia i dystrybucji treści — nie ma potrzeby zatrudniania kosztownych zespołów ds. zakupu mediów ani sprzedaży.
Jakich narzędzi używa się w SEO?
Istnieje wiele narzędzi, które można wykorzystać w SEO. Głównymi, najczęściej używanymi przez specjalistów SEO narzędziami, są te służące do badania słów kluczowych. Używają ich, aby znaleźć słowa kluczowe, o których chcą pisać ich klienci. Narzędzia dostarczają również dane, takie jak liczba wyszukiwań tych słów kluczowych w każdym miesiącu i ile osób ich szuka. Przykładem takich narzędzi są Senuto, Ahrefs czy Google Keyword Planner.
Inne typowe narzędzia używane do SEO to:
- Pasek narzędzi SEOmoz: To narzędzie zawiera wszystkie informacje o słowach kluczowych, witrynach internetowych, meta opisach i linkach zwrotnych. Dostarcza również danych na temat rankingów konkurentów i tego, jak dobrze pozycjonują się dla określonych słów kluczowych.
- Google Analytics: To narzędzie pomaga zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej witryny i co robią, gdy ją odwiedzają. Dostarcza również informacji o linkach zwrotnych i źródłach ruchu w Twojej witrynie.
- MozBar: To narzędzie zapewnia powiadomienia o nowych możliwościach słów kluczowych w oparciu o zmiany algorytmu Google lub wiadomości branżowe.
Ile kosztuje pozycjonowanie organiczne?
Nie ma standardowej wyceny pozycjonowania stron, ponieważ opiera się ona na wielu różnych czynnikach. SEO to złożona dyscyplina, której opanowanie może zająć lata praktyki i poświęcenia. Wymaga zrozumienia kluczowych terminów branżowych, trendów branżowych i intensywnych badań. Najlepszym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy dla kogoś, kto rozważa tę ścieżkę kariery, jest poznanie samej branży i znalezienie sposobów, w jakie mogą zapewnić wartość bez podejmowania zbyt dużego ryzyka.