Najpopularniejsze Social Media na których musisz mieć konto

najpopularniejsze social media

Żyjemy w czasach, w których media społecznościowe to główna forma komunikacji ze światem. Dodawanie zdjęć, wysyłanie filmików, tworzenie relacji, transmisje na żywo, pisanie wiadomości to wszystko co robimy niemal codziennie, aby pochwalić się własnym stylem życia i tym, co aktualnie się u nas dzieje. Za pośrednictwem mediów obserwujemy na bieżąco wszystko, co dzieje się nie tylko u naszych znajomych, ale i również u wielkich gwiazd z całego świata.

Media społecznościowe i ich popularność

Jednak gdyby się tak cofnąć, w czasie o kilkanaście lat właściwie nie byliśmy świadkami życia internetowego, ponieważ takich portali jakie mamy dziś praktycznie w ogóle nie było, bądź jeszcze nie były one tak spopularyzowane jak dziś. Życie i to co robimy, jacy jesteśmy i co potrafimy zależało tylko i wyłącznie od tego co działo się w prawdziwym świecie. Teraz większą kontrolę nad tym przejęły wszelakie social media i są one niezwykle ważne w naszym codziennym życiu. W związku z tym nadal jest mnóstwo osób które po prostu nie poszły z duchem czasu i cały postęp technologiczny jest im praktycznie obcy. Dlatego, postaram się dziś przedstawić najpopularniejsze social media oraz je opisać, pokrótce omówić do czego one konkretnie służą i co oferują.

Facebook – Meta

facebook meta

Można stwierdzić, że jest to najpopularniejszy portal internetowy na świecie. Portal, w którym możemy znaleźć praktycznie kogo chcemy, szczególnie jeśli chodzi o gwiazdy. Ludzie umieszczają tam zwykle swoje własne zdjęcia lub te zrobione razem z rodziną lub znajomymi. Ludzie, którzy mają daną osobę w znajomych mogą i komentować jej posty w dobrowolny sposób, bądź polubić ich zdjęcie po przez dodanie emotikony, czyli kciuka w górę, serca lub jeszcze kilku innych dostępnych.

Zakładając profil na na Facebooku, każdy wpisuje swoje Imię oraz Nazwisko, datę urodzenia, podaje swój E-mail i parę niezbędnych rzeczy podczas zakładania konta. Opcjonalnie możemy ustawić takie rzeczy jak na przykład: Status związku, miejsce pracy lub szkoły czy zainteresowania. Facebook to portal na którym swoje konta mają nie tylko ludzie, ale i również praktycznie każdy sklep, firma, restauracja, instytucja itd. Możemy taką stronę na Facebooku polubić i na bieżąco być informowani o na przykład promocjach lub nowej kolekcji ubrań w sklepie odzieżowym. Ponadto możemy dołączać do różnotematycznych grup, na których ich członkowie dzielą się własnymi refleksjami na dany temat. To jak bardzo popularny jest Facebook pokazuje film „The Social Network”, który porusza wszelkie wątki na temat Facebooka i ukazuje nam życiorys jednego z najbogatszych ludzi na całym świecie i założyciela Facebooka, Marka Zuckerberga. Mało tego, film został nagrodzony trzema Oscarami.

Messenger

Jest to aplikacja na smartfony, która jest połączona z Facebookiem. Umożliwia nam ona pisanie wiadomości do naszych znajomych, których mamy na naszym koncie Facebook na urządzeniach mobilnych.

Instagram

Jest portalem, który wywodzi się z pod szyldu Facebooka, jednak jego zastosowanie jest nieco inne. Zakładając konto zamiast imienia i nazwiska wpisujemy nazwę użytkownika. Opcjonalnie konto na Instagramie można połączyć z kontem na Facebooku. Gdy mamy już konto, opcjonalnie możemy dodać opis i zdjęcie profilowe. Natomiast przy naszym profilu widnieją dwa liczniki. Pierwszy to licznik kont które obserwują nas i chcą śledzić nasze życie. Drugi to licznik osób lub stron które my obserwujemy. Zwykle na Instagramie ludzie, szczególnie sławni chętniej dzielą się swoimi wydarzeniami niż na Facebooku. Ogólnie rzecz ujmując, obydwa te portale działają na podobnych zasadach, jednak posiadają kilka istotnych różnic.

Twitter

Portal społecznościowy, który został założony z myślą o ludziach sławnych. Polega on w dużej mierze na wrzucaniu postów w formie pisemnej, a nie zdjęciowej, w treści której zwykle zostaje nam przedstawiona ważna sytuacja sprzed chwili danej osoby. Raczej nie wrzuca się tu zdjęć lub filmików, chyba, że uchwyciły jakieś ważne zdarzenie i sprawują się jako dobre wypełnienie napisanego postu.

Snapchat

Aplikacja na smartfony za pośrednictwem której wysyłamy do wybranych znajomych zdjęcia z przed chwili. Tworzymy na niej własnego awatara oraz pseudonim. Jednak aplikacja ta jest bardziej skierowana do młodszych osób ze względu na jej funkcje.

Whatsapp

Kolejny komunikator który podobnie jak Messenger służy do wysyłania wiadomości innym osobom i też jest własnością Facebooka. Aplikacja jest dostępna tylko na smartfony i jeśli chodzi o funkcje to jest on bardzo zbliżony do Messengera. Jednak Whatsapp zdecydowanie większą grupę odbiorców ma za granicą. W Polsce zdecydowanie króluje w tym aspekcie Messenger.

YouTube

Największy portal internetowy jeśli chodzi o filmiki. Zawiera on materiały wideo z praktycznie wszystkich kategorii o jakich tylko pomyślimy, począwszy od filmików rozrywkowych, czy pokazujących nasze hobby, po poważne filmy o tematyce medycznej.  Każdy znajdzie tu coś dla siebie, co go zainteresuje i zachęci do obejrzenia danego materiału.

TikTok

tik tok
tik tok

Aplikacja na smartfony która oferuje krótkie filmiki, jednak znacząco różni się od YouTube. Na TikToku znajdziemy zwykle około 15 sekundowe filmiki zawierające na przykład jakieś śmieszne zdarzenie lub taniec. Mamy tutaj swoją stronę główną na której po prostu przewijamy palcem po kolejno następującym filmiku i oglądamy ten który nas ciekawi. Z biegiem czasu filmików które się na będą podobać będzie coraz więcej, bo algorytm TikToka będzie dostosowywał filmiki do naszych preferencji.

Myślę, że te portale są aktualnie najpopularniejsze i w każdym jest coś innego co może przykuć naszą uwagę i zachęcić osobę która jest dość słabo obeznana w tych tematach, obejrzeć filmik na YouTube lub założyć własne konto na Facebooku.

Media społecznościowe lista, największej ilości użytkowników (top 5)

  1. Facebook (około 3 miliardów miesięcznie zalogowanych osób)
  2. YouTube (około 2 miliardów użytkowników miesięcznie)
  3. Instagram (około 800 milionów osób miesięcznie)
  4. Qzone (około 550 milionów użytkowników miesięcznie)
  5. Weibo (około 350 milionów osób miesięcznie)

Qzone oraz Weibo nie zostały zamieszczone w artykule z tego względu, iż pomimo tak dużej popularności, są one dostępne w Chinach.