Jaki rodzaj sklepu internetowego wybrać. Wady i zalety różnych rozwiązań

sklep internetowy

Nie da się ukryć, że internet obecnie stwarza wielu osobom ogromne możliwości. Nie tylko od strony rozrywkowej, czy też społecznej, lecz przede wszystkim handlowej. Wiele sklepów, które jeszcze do niedawna prowadziło działalność jedynie stacjonarną, obecnie funkcjonuje albo w obu formach, albo już tylko w internecie. Co jednak bardzo istotne, jeśli chce się prowadzić biznes w sieci, trzeba wybrać dobry i odpowiedni dla siebie sklep internetowy. A tu jak się okazuje, istnieje naprawdę wiele różnego rodzaju rozwiązań. Co będzie najlepsze, czyli jak powinna wyglądać sprzedaż internetowa?

Sklep dedykowany

Jedną z najczęściej wybieranych form sklepu internetowego, jest ten dedykowany, czyli zaprojektowany i wykonany pod konkretne zamówienie danego przedsiębiorcy. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest oczywiście indywidualne dostosowanie do charakteru prowadzonej działalności, asortymentu czy też form sprzedaży.
Niestety taki sklep ma dość sporą ilość wad. Przede wszystkim wspomnieć w tym wypadku trzeba o tym, że koszt wykonania to często nawet powyżej 20 tysięcy złotych, co dla wkraczającego dopiero na rynek biznesu może być naprawdę ogromnym wydatkiem. Co więcej, rozważając zamówienie takiego sklepu, trzeba się liczyć również z tym, że od momentu zamówienia, do jego faktycznego uruchomienia może minąć nawet kilka miesięcy.

Sklep na abonament

Jeśli ktoś nie może czekać z uruchomieniem swojego sklepu kilku miesięcy, zdecydowanie polecanym rozwiązaniem jest w tym wypadku gotowy sklep internetowy na abonament. Jest to sklep zrobiony z szablonów, które dostosowuje się do swoich potrzeb. Dostępny jest on właściwie z dnia na dzień, a opłacanie go odbywa się w formie abonamentu, co dla młodych firm jest bardzo korzystne, ponieważ nie wymaga to wyłożenia dużej sumy na start.
Niestety dużą wadą jest w tym wypadku to, że na rynku istnieć mogą inne sklepy o podobnym lub nawet tym samym wyglądzie. Staje się to jeszcze większą przeszkodą, jeśli konkurencyjne sklepy oferować będą podobne produkty.

Sklep internetowy na Allegro

Innego typu bardzo ciekawym rozwiązaniem na prowadzenie sprzedaży w internecie, jest założenie konta sprzedawcy na Allegro. Ogromną zaletą jest w przypadku Allegro to, że właściwie z dnia na dzień można zacząć sprzedaż i uzyskać dostęp do naprawdę sporej ilości potencjalnych klientów.
Jeśli chodzi o wady, to bez wątpienia jest nią koszt prowadzenia takiej sprzedaży. Co prawda nie trzeba wyłożyć tu okrągłej sumki na start, czy też opłacać abonamentu, lecz od każdej sprzedaży Allegro liczy sobie prowizję, jak i również wystawienie każdego ogłoszenia kosztuje. Finalnie powoduje to znaczne zmniejszenie przychodów.

Sprzedaż na OLX

Jeśli chce się nieco oszczędzić na sprzedaży prowadzonej na Allegro poleca się korzystanie z OLX. W tym wypadku prowizje albo są bardzo małe, albo też w ogóle nie istnieją, co oczywiście zależy od oferowanych produktów.
Niestety ogromną wadą OLX jest to, że wśród klientów uważane jest za zdecydowanie najmniej prestiżowe miejsce, na którym oferowane są w ogromnej większości produkty po prostu używane. Jest to więc dość dyskusyjna forma prowadzenia handlu w internecie dla sklepu internetowego.

Sklep na Facebooku i Instagramie

Na koniec warto się jeszcze zainteresować portalami społecznościowymi, a w szczególności Facebookiem. Zapewnia on po pierwsze ogromną liczbę potencjalnych klientów, jest darmowy i umożliwia właściwie natychmiastową integrację. Podobnie w tym wypadku wygląda prowadzenie sklepu na innym portalu, czyli na Instagramie.
Czy oba te miejsca mają jakieś wady? Jak się okazuje nie, co czyni je jednym z najbardziej atrakcyjnych obecnie miejsc w sieci do handlu.