Na czym polega social selling?

social selling

W ostatnim czasie media społecznościowe stają się prawdziwą potęgą. Praktycznie każda osoba, która na co dzień korzysta z internetu posiada profil w mediach społecznościowych. Jest to bardzo przydatne narzędzie, ponieważ dzięki temu możemy być w stałym kontakcie z naszymi znajomymi oraz rodziną, a także poznawać nowe osoby. Jednak nie możemy zapominać o tym, że dzięki takiemu profilowi jesteśmy także na bieżąco z innymi nowościami. Bardzo często wiele przedsiębiorstw decyduje się na założenie swojego własnego profilu na takim portalu. Jakie to ma zalety?

Coraz więcej firm na portalach społecznościowych

Nie powinniśmy zapominać o tym, że w ostatnim czasie na portalach społecznościowych możemy znaleźć coraz więcej przedsiębiorstw. Bardzo wiele firm, które na co dzień zajmują się sprzedażą, jak również świadczeniem usług, decyduje się także na taką formę reklamy w sieci. Jest to bardzo ważne, aby nie tylko zaistnieć na rynku, ale przede wszystkim się na nim utrzymać. W przypadku praktycznie każdej dziedziny, w której możemy założyć swój własny biznes, konkurencja naprawdę jest duża. Dlatego bardzo ważne jest aby zwrócić uwagę na marketing.

Przede wszystkim bardzo istotne jest aby skupić się na reklamie swojego przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego czy przykładowo działamy w usługach, czy też zajmujemy się sprzedażą produktów, warto stać się popularnym na rynku. Jeżeli ludzie nie będą wiedzieć o naszym istnieniu, to proste, że nie będą u nas kupować. Jak mówi popularne przysłowie, reklama jest dźwignią handlu i czasem warto wydać na nią nieco więcej pieniędzy na początku, aby w późniejszym czasie czerpać z tego korzyści. Wbrew pozorom taka reklama nie musi zbyt dużo kosztować. Bardziej w tym przypadku powinniśmy skupić się na grupie docelowej, do której będzie skierowana taka reklama, a nie na jej kosztach. Istotne jest także w jakiej formie będzie to zabieg marketingowy, ponieważ nie ma uniwersalnej reklamy i przykładowo jeżeli kierujemy ją do młodych osób oraz w średnim wieku, nie powinniśmy jej umieszczać na przykład w gazecie.

Obecnie bardzo mało osób kupuje gazety w szczególności w formie papierowej, a w szczególności czyta w nich ogłoszenia. Warto więc dostosować ten środek marketingu do grupy docelowej. Bardzo dużą moc aktualnie mają social media. W jaki sposób można wykorzystać ich potencjał?

Social media marketing

Social selling coraz bardziej popularny

Decydując się na umieszczenie swojego profilu w mediach społecznościowych, powinniśmy w szczególności zbudować swój silny i profesjonalny wizerunek. Jest to bardzo ważne w jaki sposób będą odbierać nas nasi potencjalni klienci, ponieważ bez tego nikt tak naprawdę nam nie zaufa. Na rynku praktycznie w każdej dziedzinie jest bardzo duża konkurencja, z tego powodu jeżeli dopiero rozpoczynamy naszą przygodę z biznesem, powinniśmy na to zwrócić bardzo dużą uwagę.

Przede wszystkim warto stworzyć profesjonalny fanpage. Social media typu Facebook oraz Instagram to z pewnością najbardziej popularne serwisy, gdzie wielu naszych potencjalnych klientów może mieć swoje konta. Oczywiście jest także jeszcze Twitter czy też nawet Youtube, gdzie w późniejszym czasie również możemy założyć nasze kanały. Jednak jak wynika z najnowszych badań, sprzedaż społecznościowa jest przeprowadzana głównie w przypadku tych dwóch pierwszych serwisów. Jeżeli nie mamy zbyt dużego doświadczenia w budowaniu takiego profilu, warto zlecić to specjalistą w branży. Jest to bardzo istotne, ponieważ wystarczy, że ktoś stworzy nam sam profil, a my już możemy sami poradzić sobie z jego prowadzeniem.

Coraz więcej osób jednak nie chce wydawać pieniędzy na takie inwestycje, co jest ogromnym błędem. Kluczem do sukcesu jest właśnie stworzenie dobrej marki, która niestety nie będzie mogła funkcjonować prawidłowo, jeżeli wizerunek naszej firmy będzie zaburzony. W tym przypadku warto właśnie zaufać specjalistom, aby profesjonalnie wypaść w oczach naszych potencjalnych klientów.

lokowanie produktu

Postaw na relacje w mediach społecznościowych

Bardzo ważne jest oczywiście znalezienie potencjalnych klientów. Jednak nie należy zapominać o tym, że bardzo ważne w tym przypadku jest nie tylko sprzedaż jednorazowa, ale stworzenie relacji z klientem i przekonanie go, że warto nam zaufać, a w szczególności powrócić do naszego sklepu. Dzięki temu będziemy mogli osiągnąć cele sprzedażowe, co jest w szczególności bardzo istotne w przypadku sprzedaży usług. Warto wyrobić sobie bardzo dobrą renomę na rynku, ponieważ tylko dzięki temu nasza firma odniesie oczekiwany sukces. Powinniśmy także pracować nad tym, aby budować sobie markę ekspertów na rynku.

Warto dodać do swojej strony wiele funkcjonalnych rozwiązań, takich jak między innymi czat z klientem, dzięki czemu będziemy mogli od razu odpowiedzieć na jego zapytania i mu pomóc. Warto także na bieżąco monitorować rynek i odpowiadać zmieniającym się trendom, jak również zbierać feedback z naszego profilu i wdrażać nowe rozwiązania, które na pewno poprawią sprzedaż. Doskonałym pomysłem w social sellingu jest także zbudowanie społeczności wokół naszej marki, dzięki czemu stanie się silniejsza i bardziej stabilna.

 

oferta