Real time marketing – klucz do sukcesu

real time marketing

Warto wiedzieć, że Real Time Marketing w najprostszym możliwym ujęciu jest marketingiem, który dzieje się w czasie rzeczywistym. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że wspomniany rodzaj marketingu będzie wymagał przede wszystkim prowadzenia bardzo efektywnego monitoringu internetu.

Co dokładnie ma wpływ na real time marketing?

Bardzo istotne oddziaływanie na omawiany real time marketing mają przede wszystkim bieżące wydarzenia w kalendarzu danej firmy lub marki. Najbardziej istotne znaczenie ma jednak newsjacking. Jest to bowiem w najprostszym możliwym ujęciu bardzo humorystyczne i sprytne wykorzystywanie bieżących zdarzeń z różnych dziedzin życia na potrzeby marketingu.

Bardzo dobre efekty może dać skomentowanie w dowcipny sposób otaczającej rzeczywistości. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że firma może bez żadnego problemu znaczną większość działań real time marketingowych zaplanować. Oczywiście zdarzają się także sytuacje, które będą wymagały od pracowników stosunkowo szybkiego reagowania.

Dlaczego Real Time Marketing jest kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa?

Firmy muszą zdawać sobie sprawę, że umiejętne wykorzystanie omawianego rodzaju marketingu jest kluczem do sukcesu marki nawet na najbardziej wymagającym rynku. Bardzo istotną rolę będą odgrywać jednak refleks i szybkość działania.

Godny uwagi jest fakt, że w Polsce bardzo duża liczba handlowców zaczęła wykorzystywać RTM po wpadce ministra Waszczykowskiego ze słynnym San Escobar. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że na mediach społecznościowych publikowanych było mnóstwo memów. Z kolei firmy prześcigały się w sprzedaży produktów, które były związane z nieistniejącym krajem.

Nie wszyscy wiedzą, że bardzo dużo zyskali wtedy producenci koszulek, map czy właściciele biur podróży. Ponadto, gdy na świecie premierę miała kolejna część „Gwiezdnych Wojen” bardzo duża liczba przedsiębiorstw praktycznie prześcigała się z wykorzystywaniem motywów filmowych w swoich ciekawych kampaniach reklamowych. Godny uwagi jest również fakt, że za prekursora real time marketingu uważa się producenta znanych ciasteczek Oreo, który błyskawicznie zareagował na wyłączenie prądu na stadionie w trakcie Super Bowl. Słynne hasło “You can still dunk in the dark” stało się legendą praktycznie do dziś. Zobacz również: Marketing video – czym jest i jak go wykorzystać.

Real time marketing Facebook

Real time Marketing social media nie jest tak trudnym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Jak zostało już wspomniane wcześniej najważniejsza jest szybkość dotarcia z danym komunikatem do klienta. Świetnym rozwiązaniem mogą być zatem relacje na Facebooku i Instagramie. Potencjalny klient otrzyma wtedy informację od marki znacznie szybciej w porównaniu do umieszczenia postu na tablicy. Omawiany rodzaj marketingu doskonale sprawdzi się także na Twitterze czy Youtubie. Wszystko uzależnione będzie od sprawnych działań oraz grupy docelowej. Wymienione media społecznościowe umożliwiają markom na pokazanie potencjalnym zainteresowanym usługi lub produktów w wybranym przez siebie momencie. Możliwe jest również wykorzystanie płatnej promocji do wybranej przez siebie grupy docelowej np. osób, które dokonały już wcześniej zakupu produktów danej firmy.

Odbiorcy bardzo często zainteresowani są zakupem pod wpływem emocji. Kluczowe jest zatem przedstawienie usługi lub produktu w taki sposób, by zostały one wywołane. Doświadczeni marketerzy mogą bez żadnego problemu nie tylko szczegółowo monitorować, ale również aktywnie generować treści w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym za pomocą infografik, tekstów czy wideo.