Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?

marketing sportowy

Sport z założenia niemal w każdej osobie wzbudza pozytywne emocje. Ze względu na to, że jest apolityczny i neutralny, większość osób w mniejszym lub większym stopniu jest z nim związana. Nie trzeba uprawiać konkretnej dyscypliny, by mieć pojęcie o sporcie, bowiem wydarzenia sportowe zawsze wiążą się z dużym rozgłosem i zainteresowaniem. W związku z tym od lat wiele przedsiębiorstw wykorzystuje fakt popularności sportu, by wypromować własną markę. Takie działanie nazywane jest marketingiem sportu. Czym zatem on właściwie jest, w jakim celu się go wykorzystuje i jakie są jego mechanizmy?

Co to jest marketing sportowy?

Marketing sportowy to jedno z najpowszechniejszych narzędzi reklamowych, które wykorzystywane jest przez wiele firm. Forma ta stosowana jest zarówno przez podmioty, działające w branży sportowej, jak i spoza niej. Dziedzina ta jest dość szeroka, jednak można wyróżnić w niej główne obszary działania, takie jak marketing firm realizowany przez sport, który polega na promowaniu wszelkich produktów usług czy marek, niezwiązanych bezpośrednio ze sportem. Jednym z najpopularniejszych mechanizmów, reprezentujących ten obszar jest sponsoring. Działanie to widoczne jest np. na strojach zawodników czy powierzchniach reklamowych na obiektach sportowych. Bardzo często firmy korzystają także z czasu antenowego podczas transmisji wydarzeń sportowych.
Drugim obszarem działań marketingu sportowego jest marketing produktów i usług związanych ze sportem. Ten rodzaj promowania dotyczy przedsiębiorstw, oferujących produkty i usługi bezpośrednio związane ze sportem, a także trenerów. Najczęściej mechanizm ten polega na reklamowaniu wszelkiego rodzaju produktów i usług związanych ze sportem, konkretnych wydarzeń sportowych, a także treningów i kursów.
Ostatnim głównym obszarem, w którym działa marketing sportu są organizacje sportowe. Obszar ten wyróżnia się od pozostałych, bowiem polega na promowaniu samych wydarzeń sportowych. Niekiedy reklamowane jest nie jednostkowe wydarzenie, lecz cały cykl. Przykładem może być Euro lub liga NBA, które mają wpływać na popularyzację organizacji na konkretnym obszarze terytorialnym.

Korzyści płynące z marketingu sportu

Główną korzyścią korzystania z marketingu sportu jest oczywiście budowanie pozytywnego wizerunku marki. Dzięki temu, że sport jest neutralny i wzbudza w zasadzie pozytywne emocje i odczucia, wykorzystanie go w działaniach promocyjnych i marketingowych może pozwolić na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Działania takie prowadzone są na dwóch płaszczyznach, a mianowicie na wykorzystaniu sportu jako zasad uczciwej rywalizacji, co sprawia, że marka kojarzona jest ze wspieraniem sportowych, pozytywnych wartości, a także na pomocy w uświadamianiu społeczeństwu ważności zdrowego stylu życia.
Kolejnym korzystnym aspektem, który przynosi prowadzenie marketingu sportowego jest dotarcie oferty firmy do jak największej grupy odbiorców. Przeważnie marketing ten skierowany jest do jakiejś grupy docelowej, która interesuje się sportem.
Ponadto istotne jest także, że przy pomocy marketingu sportu, marka buduje zaufanie wśród odbiorców.

Przeważnie duże firmy i korporacje, które chcą wypromować markę lub produkt, decydują się na zaangażowanie specjalistów w tej dziedzinie, jakim jest agencja marketingu sportowego. Taka agencja zajmuje się nie tylko stworzeniem skutecznej reklamy i wizerunku firmy, lecz odpowiada także za takie działania jak śledzenie interesujących wydarzeń sportowych, komunikację pomiędzy klientem a zarządcami obiektów sportowych czy też współpracy ze sportowcami i znanymi osobistościami ze świata sportu, Innymi słowy, agencja marketingu sportowego zajmuje się wszystkim, co jest związane z reklamowaniem marki poprzez sport.

Reasumując, sport i prowadzenie zdrowego stylu życia jest coraz bardziej popularne, nic więc dziwnego, że marketing sportowy jest jedną z najskuteczniejszych formo promowania marki. Dzięki takim metodom, firma wzbudza pozytywne emocje i zyskuje zaufanie wśród odbiorców.

 

oferta