Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych

Reklama online obejmuje pełną gamę metod – jedną z nich jest SEM. Co kryje się pod tym skrótem? Jak wykorzystać kampanie SEM, by pozyskać nowych klientów? Podpowiadamy!

Czym jest kampania SEM?

Wyszukiwarka internetowa jest najczęściej odwiedzanym serwisem online. To tam internauci poszukują dostępnych w sieci informacji. Również może być ona miejscem prowadzenia promocji, by dotrzeć do potencjalnych klientów jeszcze skuteczniej.

SEM, a dokładnie Search Engine Marketing, to nazwa działań marketingowych wykorzystujących wyszukiwarki internetowe. Głównym celem reklamy SEM jest zwiększenie widoczności reklamowanej strony w wynikach wyszukiwania.

Działania SEM realizuje się głównie w wyszukiwarce Google – korzysta z niej ponad 90 proc. internautów.

Kampania SEM to złożone prace, które pozwalają na uzyskanie bardzo wysokiej efektywności w przystępnych cenach. To powoduje, że Search Engine Marketing wykorzystywany jest przez wiele firm – także tych najmniejszych, które nie mogą pozwolić sobie na wysokie nakłady na reklamę.

Kampanie SEM – rodzaje reklamy

Reklama w wyszukiwarkach internetowych obejmuje różne rodzaje metod reklamowych, z których można korzystać wspólnie lub niezależnie od siebie.

SEM dzieli się na dwie podkategorie:

  • SEO
  • PPC

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych

SEO, czyli Search Engine Optimization to rodzaj reklamy w internecie, która służy do nadania stronie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce na liście wyników organicznych, czyli tych, które nie są rezultatem płatnych metod reklamy. Strona widoczna na wyższej pozycji jest częściej odwiedzana przez internautów, dlatego może przynosić wyższe zyski.

Na SEO składają się optymalizacja oraz pozycjonowanie stron internetowych:

  • optymalizacja – działania prowadzone na stronie internetowej, które odnoszą się do jej zawartości, na przykład zmiana struktury strony, nagłówków, treści
  • pozycjonowanie – działania poza stroną, które polegają na publikowaniu treści odnoszących się do niej w innych serwisach

SEO należy traktować jako proces, a nie jako jednorazową czynność – tylko wtedy metoda ta może zapewnić optymalną skuteczność.

PPC – Pay Per Click

W praktyce kampania SEM najczęściej ma formę reklamy Pay Per Click, czyli inaczej PPC. To skrót od modelu rozliczeń, w którym opłaty ponoszone są za każde kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy.

Reklama PPC ma postać oznaczonych okienek z treścią, grafiką. Po kliknięciu na link w okienku internauta przenosi się na promowaną stronę. Działania reklamowe mogą być prowadzone także jednorazowo, ale również zaleca się stałe kampanie, by uzyskać najlepsze rezultaty.

Najczęściej w tej formie realizuje się kampanie linków sponsorowanych, do których zalicza się reklamę Google Ads, dawniej Google AdWords.

Google Ads – kampanie linków sponsorowanych

Prowadzone za pośrednictwem Google Ads kampanie SEM powalają na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów promocji. Mają uniwersalne zastosowanie – przeznaczone są dla firm działających w różnych branżach.

Google Ads wykorzystuje wiele okienek reklamowych, na przykład są to reklamy banerowe, displayowe, rich-mediowe. Reklama prezentowana jest nie tylko w wyszukiwarce Google, lecz również w innych serwisach, na przykład w usłudze Gmail, serwisie YouTube oraz na innych stronach współpracujących z Google.

Reklama wyświetlana jest tylko tym internautom, którzy będą najbardziej skłonni do skorzystania z danej oferty. To możliwe poprzez wykorzystanie słów kluczowych, które odpowiadają frazom wpisywanym do wyszukiwarki internetowej. Wobec tego reklama Google Ads pojawi się na ekranach tych osób, które znajdują się w grupie docelowej.

Korzyści z reklamy Google Ads:

  • poprawa rozpoznawalności firmy
  • większy ruch na stronie internetowej
  • dotarcie do precyzyjnej grupy docelowej
  • przystępne ceny promocji
  • możliwość tworzenia indywidualnych budżetów
  • podwyższenie zysków firmy

Kampania SEM może być uruchomiona samodzielnie przez właściciela strony internetowej, jednak najlepiej powierzyć jej zaplanowanie i prowadzenie agencjom reklamowym, które mają w tym zakresie duże doświadczenie.

 

oferta