Czym jest i jak działa event marketing?

event marketing

Dynamiczny rozwój różnych branż i potrzeba dostępu do coraz bardziej skutecznych narzędzi walki z konkurencją sprawiły, że opracowano nowe rozwiązania marketingowe. Jedną z opcji stał się event marketing, wykorzystujący zorganizowane wydarzenia dla konkretnych grup odbiorców. Imprezy różnego rodzaju służą do promocji produktów i usług, pozwalają nawiązać kontakty biznesowe. Pozwalają także poznać nowych ludzi – potencjalnych przyszłych partnerów bądź klientów.

Ogromne możliwości, łatwe zastosowanie

W event marketingu ogromną rolę odgrywa właściwe planowanie. Ponieważ narzędziem wykorzystywanym w działaniach są precyzyjnie zorganizowane eventy, dzięki poświęceniu czasu na planowanie najdrobniejszych szczegółów można osiągnąć świetne rezultaty. Podczas planowania ustala się na przykład to, dla jakiej grupy będzie adresowane dane wydarzenie, ile osób będzie brało udział, a także gdzie i kiedy odbędzie się event.

Sprawdź również co to jest marketing holistyczny

Marketing eventowy w dzisiejszych czasach posługuje się coraz bardziej profesjonalnymi metodami. Działania marketingowe realizują często specjalne agencje, które dysponują wiedzą i doświadczeniem w zakresie organizacji imprez spełniającym oczekiwania zleceniodawców. Pojawiły się też standardy dotyczące wielu kwestii związanych z eventami, dzięki czemu można łatwiej i szybciej wykonać poszczególne kroki pozwalające zorganizować wydarzenie branżowe na określoną skalę. Usługi agencji przyspieszają organizację i pozwalają uzyskać łatwiejszy dostęp do narzędzi, którymi nie dysponują osoby prywatne lub małe firmy.

marketing eventowy

Właściwa organizacja

Jak widać na powyższym przykładzie, dobrze zorganizowane eventy marketingowe mogą dość szybko przynieść konkretne zyski i to na dużą skalę – w zależności od „rozmachu” imprezy. Dlatego też bardzo istotne staje się właściwe podejście do tematu organizacji. Wykorzystanie pomocy doświadczonej agencji oznacza wydatek na początek, ale taki wydatek traktuje się raczej jako inwestycję. Przebieg oraz konsekwencje eventu należy później dokładnie przeanalizować. Zgromadzone w ten sposób dane pozwolą wykryć wszelkie ewentualne błędy. Będzie można unikać ich w przyszłości. Analiza jest istotna nawet wtedy, gdy większość aspektów organizacyjnych realizuje zewnętrzny zleceniobiorca.

Sprawdź co oznacza Real time marketing

Jakie zyski przynosi skuteczny event marketing?

W porównaniu do wielu innych działań, wykorzystanie do promocji wydarzeń marketingowych pozwala na silne skumulowanie możliwych korzyści. Dużo zależy od tego, jakie efekty ma przynieść dany event, bo wyznaczenie celu stanowi ważny aspekt etapu planowania. Łatwo wyobrazić sobie jednak, co bywa celem większości firm wykorzystujących eventy marketingowe. Chodzi np. o zwiększenie popularności marki na określonym rynku, o znalezienie nowych klientów (poszerzenie już istniejącej bądź określenie nowej grupy docelowej). Większość wydarzeń ma też znaczenie dla samej firmy, czyli event funkcjonuje jako okazja do zacieśnienia więzi między pracownikami, lepszego poznania się nawzajem, wytworzenia specyficznej lojalności dla produktu czy ogólnie marki.

Zobacz także co to jest marketing wideo

Wydarzenie jest jednym z najbardziej nastawionych na kontakt bezpośredni działań marketingowych. Podczas eventu zarząd i pracownicy firmy mają możliwość porozmawiać z osobami, które będą korzystać z produktów i usług danej marki. Mogą im twarzą w twarz przekazać wszelkie istotne informacje, zachęcić do zapoznania się z ofertą. Wszystko dzieje się w miejscu, w którym organizowany jest event, niepotrzebne są więc dalsze środki finansowe na transport czy reklamę przenośną. Do tego firma dysponuje możliwościami zwiększenia trafności przekazu – może wykorzystać np. gadżety reklamowe, prezentację multimedialną, prelekcje i inne podobne narzędzia.