Buzz marketing – szeptana strategia marketingowa

Czy spotkałeś kiedyś osobę, która na przyjęciu, imprezie lub na przystanku autobusowym, entuzjastycznie wypowiadała się o produkcie lub usłudze?
W takim razie istnieje duża szansa, że ​​spotkałeś szeptacza, który jest zatrudniany przez firmy do zwiększania świadomości niektórych produktów wśród potencjalnych klientów.
Co to jest marketing szeptany? Na czym polega ta strategia marketingowa i jakie są jej wady i zalety? Continue reading „Buzz marketing – szeptana strategia marketingowa”

Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?

Sport z założenia niemal w każdej osobie wzbudza pozytywne emocje. Ze względu na to, że jest apolityczny i neutralny, większość osób w mniejszym lub większym stopniu jest z nim związana. Nie trzeba uprawiać konkretnej dyscypliny, by mieć pojęcie o sporcie, bowiem wydarzenia sportowe zawsze wiążą się z dużym rozgłosem i zainteresowaniem. W związku z tym od lat wiele przedsiębiorstw wykorzystuje fakt popularności sportu, by wypromować własną markę. Takie działanie nazywane jest marketingiem sportu. Czym zatem on właściwie jest, w jakim celu się go wykorzystuje i jakie są jego mechanizmy? Continue reading „Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?”

Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych

Reklama online obejmuje pełną gamę metod – jedną z nich jest SEM. Co kryje się pod tym skrótem? Jak wykorzystać kampanie SEM, by pozyskać nowych klientów? Podpowiadamy!

Czym jest kampania SEM?

Wyszukiwarka internetowa jest najczęściej odwiedzanym serwisem online. To tam internauci poszukują dostępnych w sieci informacji. Również może być ona miejscem prowadzenia promocji, by dotrzeć do potencjalnych klientów jeszcze skuteczniej. Continue reading „Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych”

Czym jest i jak działa event marketing?

Dynamiczny rozwój różnych branż i potrzeba dostępu do coraz bardziej skutecznych narzędzi walki z konkurencją sprawiły, że opracowano nowe rozwiązania marketingowe. Jedną z opcji stał się event marketing, wykorzystujący zorganizowane wydarzenia dla konkretnych grup odbiorców. Imprezy różnego rodzaju służą do promocji produktów i usług, pozwalają nawiązać kontakty biznesowe. Pozwalają także poznać nowych ludzi – potencjalnych przyszłych partnerów bądź klientów. Continue reading „Czym jest i jak działa event marketing?”

Czym dokładnie jest marketing holistyczny?

Warto mieć świadomość, że marketing holistyczny w najprostszym możliwym ujęciu jest kompleksowym marketingiem, który jest obecny praktycznie w każdym obszarze działania przedsiębiorstwa. Należy zaznaczyć, że wszystkie podejmowane kroki muszą być nie tylko i wyłącznie ze sobą spójne, ale również zmierzać do jednego celu. Co firmy powinny jeszcze wiedzieć o wspomnianym marketingu holistycznym? Czy jest to pewnego rodzaju marketing relacyjny? Continue reading „Czym dokładnie jest marketing holistyczny?”

Czy zapach może skłonić klienta do wydania większej sumy pieniędzy w naszej firmie?

Działania marketingowe dotyczą wielu aspektów: wzbudzenie poczucia utożsamiania się z daną marką, zwiększenie zaufania klientów, poczucie bycia traktowanym wyjątkowo przez daną firmę, preferowanie rozwiązań jednej marki nad innymi bez względu na dostępność, czas oczekiwania czy cenę.
Cel tak naprawdę jest jeden: skłonienie klientów do wyboru produktu czy usługi naszej firmy oraz następne trwałe utrzymanie wiernego klienta, który w samych superlatywach będzie się wypowiadał na temat naszej marki. Jednym ze stosunkowo nowych pomysłów, którego korzenie sięgają zaledwie lat 90, jest aromamarketing. Continue reading „Czy zapach może skłonić klienta do wydania większej sumy pieniędzy w naszej firmie?”

Rola zawieszek zapachowych jako reklama firmy w szerszej kampanii marketingowej

Od kiedy sprecyzowano marketing w osobną naukę, z jej własną metodologią, mechanizmami poznawczymi i szeroko rozbudowaną historią, zmieniło się bardzo wiele w praktycznym wykorzystywaniu jej instrumentów. Obserwując sposoby stosowania niektórych narzędzi marketingu trzeba stwierdzić, iż to praktycy rynkowi, czyli przedsiębiorcy, firmy, właściciele brandów, mają najwięcej do powiedzenia o skuteczności stosowania poszczególnych części składowych marketingu, takich jak, np. reklama firmy, marketing bezpośredni i wiele innych. Continue reading „Rola zawieszek zapachowych jako reklama firmy w szerszej kampanii marketingowej”