Współczesny świat nieprzerwanie się rozwija oraz umożliwia ludziom coraz to nowsze rozwiązania w każdej dziedzinie życia. Dlatego też, pragnąc się dostosować do obecnych realiów, ludzie dążą do nabywania coraz to nowszych umiejętności. Każdy człowiek z pewnością zdaje sobie sprawę z istnienia wszechobecnych kanałów komunikacyjnych. Zjawisko, jakim jest komunikacja, jest niezwykle istotne ze względu na prawidłowe funkcjonowanie jednostek czy też firm. Continue reading „Istota Public Relations w dzisiejszych czasach”
Kategoria: Rodzaje marketingu
Rodzaje marketingu wpływające na sukcesy przedsiębiorstw. Odpowiednie ich wdrożenie i wykorzystanie w firmie sprzyja zwiększeniu sprzedaży, korzystnie wpływa na budowanie wartości przedsiębiorstwa, a także na świadomość marki.
Żyjemy w dynamicznie rozwijającym się świecie. Na naszych oczach dokonują się zmiany na wielu płaszczyznach. Zmienia się również sposób prowadzenia przedsiębiorstw. Obecnie to Internet przejął rolę targowisk i często jest jedyną drogą dotarcia do potencjalnego klienta. Dlatego coraz bardziej istotnym elementem wspierającym sprzedaż usług czy produktów jest właśnie marketing internetowy.
Firma, która efektywnie pokłada w niego środki, może szybko stać się liderem na tle konkurencji. Istnieją różne rodzaje marketingu internetowego. Takim podstawowym, od którego zaczynamy swoją obecność w sieci, jest założenie strony WWW. Stanowi ona wizytówkę naszej firmy, więc powinniśmy dobrze o nią zadbać. Ważne zatem aby dodać istotne elementy, takie jak na przykład nagłówek mówiący o działalności przedsiębiorstwa, właściwy content, doświadczenie i portfolio czy formularz kontaktowy. Strona to miejsce, do którego kierujemy internautę poprzez różne rodzaje reklam. Przyczynią się one do skutecznej promocji prowadzonego biznesu.
Na formy marketingu składają się między innymi reklama banerowa i pay per click służące do przekierowania na stronę www reklamodawcy. W przypadku tego drugiego rodzaju zleceniodawca płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu. Licząca firma sprawdzając rodzaje marketingu internetowego na pewno zainteresuje się czymś takim jak SEO, czyli optymalizacją i pozycjonowaniem stron. Jest to proces polegający na zwiększeniu widoczności i ruchu z wyników wyszukiwania. Dzięki niemu, nasza strona osiągnie najlepszą pozycję w bezpłatnych wynikach w wyszukiwarce dla wybranych fraz i słów kluczowych. W ten sposób zwiększy się popularność witryny, przez co zauważymy napływ nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. By to zrobić używa się różnych narzędzi, jak dostosowanie kodu witryny do słów kluczowych czy opracowywanie unikalnych treści.
Dostosowując tymi sposobami stronę zawsze musimy pamiętać, że wyszukiwarka wyniesie najwyżej stronę, która najlepiej będzie odpowiadać na zapytanie użytkownika. Oprócz SEO rozwijane są coraz to nowe formy marketingu, które pomogą efektywnie promować swoją działalność on-line. Warto dlatego na bieżąco śledzić wprowadzane nowe rozwiązania, by potem wdrożyć je również i u nas.
Buzz marketing – szeptana strategia marketingowa
Czy spotkałeś kiedyś osobę, która na przyjęciu, imprezie lub na przystanku autobusowym, entuzjastycznie wypowiadała się o produkcie lub usłudze?
W takim razie istnieje duża szansa, że spotkałeś szeptacza, który jest zatrudniany przez firmy do zwiększania świadomości niektórych produktów wśród potencjalnych klientów.
Co to jest marketing szeptany? Na czym polega ta strategia marketingowa i jakie są jej wady i zalety? Continue reading „Buzz marketing – szeptana strategia marketingowa”
Lokowanie produktu – ludzka twarz reklamy
Dlaczego wybieramy konkretny produkt lub markę? Co o tym decyduje? Własne doświadczenie, wiedza, czy też może coś innego? Continue reading „Lokowanie produktu – ludzka twarz reklamy”
Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?
Sport z założenia niemal w każdej osobie wzbudza pozytywne emocje. Ze względu na to, że jest apolityczny i neutralny, większość osób w mniejszym lub większym stopniu jest z nim związana. Nie trzeba uprawiać konkretnej dyscypliny, by mieć pojęcie o sporcie, bowiem wydarzenia sportowe zawsze wiążą się z dużym rozgłosem i zainteresowaniem. W związku z tym od lat wiele przedsiębiorstw wykorzystuje fakt popularności sportu, by wypromować własną markę. Takie działanie nazywane jest marketingiem sportu. Czym zatem on właściwie jest, w jakim celu się go wykorzystuje i jakie są jego mechanizmy? Continue reading „Dlaczego marketing sportowy jest tak skuteczny?”
Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych
Reklama online obejmuje pełną gamę metod – jedną z nich jest SEM. Co kryje się pod tym skrótem? Jak wykorzystać kampanie SEM, by pozyskać nowych klientów? Podpowiadamy!
Czym jest kampania SEM?
Wyszukiwarka internetowa jest najczęściej odwiedzanym serwisem online. To tam internauci poszukują dostępnych w sieci informacji. Również może być ona miejscem prowadzenia promocji, by dotrzeć do potencjalnych klientów jeszcze skuteczniej. Continue reading „Kampanie SEM – reklama w wyszukiwarkach internetowych”
Czym jest i jak działa event marketing?
Dynamiczny rozwój różnych branż i potrzeba dostępu do coraz bardziej skutecznych narzędzi walki z konkurencją sprawiły, że opracowano nowe rozwiązania marketingowe. Jedną z opcji stał się event marketing, wykorzystujący zorganizowane wydarzenia dla konkretnych grup odbiorców. Imprezy różnego rodzaju służą do promocji produktów i usług, pozwalają nawiązać kontakty biznesowe. Pozwalają także poznać nowych ludzi – potencjalnych przyszłych partnerów bądź klientów. Continue reading „Czym jest i jak działa event marketing?”
Czym dokładnie jest marketing holistyczny?
Warto mieć świadomość, że marketing holistyczny w najprostszym możliwym ujęciu jest kompleksowym marketingiem, który jest obecny praktycznie w każdym obszarze działania przedsiębiorstwa. Należy zaznaczyć, że wszystkie podejmowane kroki muszą być nie tylko i wyłącznie ze sobą spójne, ale również zmierzać do jednego celu. Co firmy powinny jeszcze wiedzieć o wspomnianym marketingu holistycznym? Czy jest to pewnego rodzaju marketing relacyjny? Continue reading „Czym dokładnie jest marketing holistyczny?”
Czy zapach może skłonić klienta do wydania większej sumy pieniędzy w naszej firmie?
Działania marketingowe dotyczą wielu aspektów: wzbudzenie poczucia utożsamiania się z daną marką, zwiększenie zaufania klientów, poczucie bycia traktowanym wyjątkowo przez daną firmę, preferowanie rozwiązań jednej marki nad innymi bez względu na dostępność, czas oczekiwania czy cenę.
Cel tak naprawdę jest jeden: skłonienie klientów do wyboru produktu czy usługi naszej firmy oraz następne trwałe utrzymanie wiernego klienta, który w samych superlatywach będzie się wypowiadał na temat naszej marki. Jednym ze stosunkowo nowych pomysłów, którego korzenie sięgają zaledwie lat 90, jest aromamarketing. Continue reading „Czy zapach może skłonić klienta do wydania większej sumy pieniędzy w naszej firmie?”
Real time marketing – klucz do sukcesu
Warto wiedzieć, że Real Time Marketing w najprostszym możliwym ujęciu jest marketingiem, który dzieje się w czasie rzeczywistym. Koniecznie trzeba jednak zaznaczyć, że wspomniany rodzaj marketingu będzie wymagał przede wszystkim prowadzenia bardzo efektywnego monitoringu internetu. Continue reading „Real time marketing – klucz do sukcesu”
Video marketing – czym jest i jak go wykorzystać?
Wykorzystywanie video w działaniach marketingowych staje się coraz popularniejsze. Przede wszystkim ze względu na wymierne korzyści jakie przynosi. Dobrze jest zatem wiedzieć na czym dokładnie polega wykorzystanie video w promocji i jak to robić. Continue reading „Video marketing – czym jest i jak go wykorzystać?”